22 Ekim 2009

Alt Bağlantı Nedir? Nasıl Açılır? Neye Yarar?

Öncelikle alt bağlantılar ile ilgili yanlış bilinenler ile başlamak istiyorum.
Bu yazıyı (makale demiyorum) yazmadan önce biraz arama yaptım ve alt bağlantılar ile ilgili bir sürü yazı buldum. Bir kaç tanesi ve bir kaç bilgi dışında hepsi tamamen yanlıştı. Şimdi o yanlışlardan dan bir kaç tanesini sıralayalım.


Yanlış 1) Alt Bağlantılar google ın sitenizi sevdiği değer verdiği anlamına gelir.
Doğru 1) Alt Bağlantı google ın sizi sevdiği anlamına gelmez. Google uslu çocukları seven tonton bir ihtiyar dede değildir. Sitenize değer verdiği anlamına da gelmez. Burada değerli olan alt bağlantı açılan arama teriminin zorluk derecesidir.


Yanlış 2) Alt bağlantı açmak için süper seo optimizasyon yapmak lazımdır.
Doğru 2) Alt bağlantı açmak için optimizasyon yapmaya gerek yoktur. Rekabet olmayan bir kelimede yarışan herhangi bir site eğer sabit linkler tutuyorsa anaysafasında o arama teriminde alt bağlantı açabilir.


Yanlış 3) Alt bağlantı açmak için sef url kullanmak lazım.
Doğru 3) Alt bağlantı için url şekli farketmez. Dinamik stabil html cfm aspx farketmez. Yeter ki anasayfanızda sabit bağlantılar tutun.


Yanlış 4) Alt bağlantı özgün içerik giren sitelere verilir.
Doğru 4) Hayır ister özgün olun ister kopya farketmez. Alt bağlantı rekabet edilen kelimeye göre değişir. Daha önemli olan içerikten çok doğru backlink yapısıdır her zaman.


Yanlış 5) Alt bağlantı hiti arttırır.
Doğru 5) Alt bağlantı her zaman hiti arttırmaz. Alt bağlantı açılan terime göre değişkenlik gösterir. Düşük arama hacmi olan bir kelimede alt bağlantı açıyorsanız hitiniz azıcık artar, çok arama hacmi olan bir kelimede bağlantı açarsanız hitiniz çok artar.


Yanlış 6) Alt bağlantı kaliteli sitelere verilir.
Doğru 6) Alt bağlantı ile site kalitesinin hiç bir alakası yoktur. En saçma çalıntı içerikli abuk sabuk bir blog bile alabilir. (ben neden alamıyorum sorusunun yanıtını yazının ilerleyen kısımlarında bulabilirsiniz)


Yanlış 7) PR değeri alt bağlantı açmakta etkilidir. Yüksek PRli siteler alt bağlantı açar.
Doğru 7) Pr in hiç bir etkisi yoktur. Pr0 site alt bağlantılarını açabilir. pr9 sitenin alt bağlantıları olmayabilir (bknz youtube.com)




Şimdi gözlemlediğim doğruları sizlerle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle alt bağlantı nedir ve neden vardır sorusuna değinelim.
Ne olduğuna gelelim. Alt bağlantı herhangi bir arama teriminin ana otorite sitesini gösterir. Yani bir arama teriminde uzak ara diğer sitelerden iyi sonuç olduğu düşünülen otorite siteya alt bağlantılar hazırlanır.
Alt bağlantı google ın web 3.0 tasarımlarının bir parçasıdır. Yani tıpkı "bunu mu demek istediniz?" ya da "şunu mu aradınız" gibi size verdiği semantik önerme sisteminin bir parçasıdır. Bu sayede o arama teriminde en iyi sonuç olduğu düşünülen siteden kullanıcının beğenebileceği diğer alt sayfa sonuçları listelenmektedir.

Yani bir örnek ile açıklayayım. Mesela bir domain aldınız. Domain Adiniz delikanliysanwebmasterolursun . com oldun
Şimdi bu domain için bir blog oluşturduğunuzu düşünün. Title da site isminizi yazdınız mesela "delikanlıysan webmaster olursun"
8 tane de alt sayfa yaptınız kendinize ve bu sayfalara anasayfanızdan değişmeyen 8 link verdiniz.
Emin olun 3 ay içinde "Delikanlıysan webmaster olursun" aramasında veya "delikanliysanwebmasterolursun. com" aramasında alt bağlantılarınızı açarsınız.


Yani alt bağlantı açmak için 2 ana şart var.

1- hedef aramada açık ara önde olmak ve o arama teriminin otorite sitesi olmak
2- alt bağlantı olarak çıkmasını istediğiniz alt sayfalara kalıcı olarak anasayfanızdan link vermek



"Neden alt bağlantılarımı açamıyorum?" sorusunun yanıtı da burada gizli.
Bazı siteler zorlu arama terimlerinde rekabet ettikleri ve uzak ara otorite site olamadıkları için alt bağlantılarını açamaz.
Mesela girin "youtube" araması yapın. Youtube.com gibi dünya devi bir site alt bağlantılarını açamıyor. Neden mi? çünkü aşırı rekabet var. Ve youtube.com bile uzak ara otorite site olmaıyor o aramada.

Yani bazı arkadaşlar sohbetdiyarindaniz.com gibi bir domain alıyorlar. Sonra sohbet diyarındanız ya da sohbetdiyarindaniz.com aramasında alt bağlantılarını açınca seviniyorlar. Oysa bunun ne hite, ne sitenin kalitesine ne de gücüne bir katkısı yoktur.

Alt bağlantılar muhtemelen anasayfadan sonra en çok hit alan ya da backlink alan altsayfalardan seçiliyor. Bana anasayfadan sonra en çok geçiş yapılan sayfalar gibi geliyor. Çünkü bir çok sitede kayıt ol, reklam ver gibi alanlar da bağlantılara eklenebiliyor. Bu da bu alt bağlantı listesinin bir semantik alaka motorundan öte o bağlantıda çok tercih edilen sayfalardan derlendiği izlenimini yaratıyor. Ayrıca yine alt bağlantı açmakta analytics in etkili olduğunu düşünüyorum. Çünkü google sayfa içi geçişleri analytics ile dah arahat takip edebiliyor ve analytics kullanan siteler daha hızlı alt bağlantı açabiliyorlar.
Yani alt bağlantılar bence analytics yoksa anasayfadan sonraki top giriş sayfalarından ve analytics varsa anasayfadan en çok hit alan sayfalardan derleniyor.

Şimdi alt bağlantıların öneminden bahsedelim.

Mesela benim bir sitem var tüm önemli uzantıları bende. Kendi sitemden örnek vereyim.
Bu site diyelim ki
xxxxmarket.com ve xxxx malzemeleri satışı yapıyorum.
"xxxx market" diye aratınca xxxxmarket.net alt bağlantılarını açıyor ve ilk sıraya oturuyor. ama bunun bana hiç bir katkısı yok...
Ama "xxxx malzemeleri" diye arattığınızda xxxxmarket.com alt bağlantılarını açıyor. Ve bana sektördeki en çok müşteri hitini getiriyor.
Yani önemli olan alt bağlantılarınız açmak değil. Alt bağlantılarınızı önemli bir kelimede açmak.
Çünkü önemli bir kelimede alt bağlantınızı açarsanız çok daha dikkat çekici olursunuz
Çünkü önemli bir kelimede alt bağlantınızı açıldığınızda anasayfadaki bir siteyi 2. sayfaya yollarsınız.
Çünkü önemli bir kelimede alt bağlantınızı açarsanız alt sayfalarınız da hit almaya devam eder.
Çünkü arayanın gözünde markalaşmaya başlarsınız
Çünkü o kelimede artık otorite site olduğunuz ve açık ara lider olduğunuz anlamına gelir.

Yani google alt bağlantıları site site değil aranan kelime üzerinden değerlendirir.
Açtığınız alt bağlantının değeri bağlantı açtığınız arama teriminin değeri kadardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder