24 Eylül 2009

Arama motoru kullanım alışkanlıkları araştırması


Wired dergisinden Clive Thompson “Google bir arama motoru değil, itibar yönetim sistemidir” demiş. Bu konu üzerine Prospect sitesi 2006 Nisan ayında yapmış olduğu “Arama motoru kullanım alışkanlıkları/davranışları” araştırması ile çevrimiçi dünyada bulunamıyorsan yoksun anlayışını geniş kitlelerce anlaşılmasını sağlamıştır.
Araştırma sonuçlarına göre:
  • Arama yapanların %62’si (Bu oran 2002 yılında %48′miş) ilk sayfada yer alan sonuçlara tıklıyor ve %90′ı (2002 yılında %81) arama sonuçlarının sadece ilk üç sayfasını inceliyor.
  • Arama sonuçlarında aradıklarını bulamayanların %41′i ek kelimelerle yeni bir arama yapmaya yöneliyor. İlk üç sayfada aradıklarını bulamayanların %88′i ek kelimelerle yeniden arama yapıyor.
  • Arama motoru kullanıcılarının %36’sı ilk üç sırada yer alan şirketlerin lider veya uzman olduklarına inanıyor. %39′u nötr kalıyor.
Bu bilgilere göre:
  • Arama sonuçlarında ilk 3 sayfada hatta ilk 3 sırada yer almak çok önemli.
  • Tanımlamalarda daha uzun anahtar kelimeler kullanmak mümkün.
Kaynak : http://www.seoteknikleri.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder