19 Eylül 2009

SEO Uzmanı Olabilmek İçin Bilmeniz Gerekenler

 http://www.utkubilisim.com/v1/images/stories/seo-image1.jpg

(Okuyucuya not: Bu yazıyı Blog Dergisi 2.sayısı için yazdım. Eğer daha önce okumadıysanız Blog Dergisi‘ne göz atmanızı tavsiye ederim)
Bu yazıda okuyacaklarınız üç yıllık SEO deneyimlerimin kısa bir özetidir. Bu yazı SEO işinin önemini ve ciddiyetini anlatabilmek maksadıyla yazılmıştır.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) konusunda uzmanlaşmak  için öncelikle arama motorlarını ve birbirleri arasındaki ilişkileri bilmenizde yarar var. Günümüzde arama motorları internet üzerinden ürün ve hizmetlere ulaşabilmek için en popüler araçlar. SEO yapabilmek içinarama motorlarının çalışma mekaniğini çok iyi öğrenmeniz gerekiyor.
SEO biliyor olmakla müşterilere SEO hizmeti verebiliyor olmak arasında dağlar kadar fark var. Piyasada SEO hizmeti veren ya da verdiğini iddia eden binlerce kişi var. Binlerce kişi arasından sıyrılıp nasıl SEO işi almayı düşünüyorsunuz? Potansiyel müşterilerinizin sizi tercih etmeleri için onları nasıl ikna etmeyi planlıyorsunuz? Verdiğiniz SEO hizmetini rakiplerinizden nasıl daha farklı hale getirebilirsiniz? Daha da önemlisi verdiğiniz SEO hizmeti için nasıl bir fiyatlandırma yapmayı düşünüyorsunuz?
SEO uzmanı olabilmek için kendinize ciddi bir yatırım yapmanız gerekiyor. Teklif yazmak, SEO ile ilgili seminerlere katılmak, sunumlar hazırlamak ve insanlara ulaşabilmek için çok fazla efor sarf etmeniz gerekiyor. Üstelik bunların hiçbirisinin iş olarak size geri dönme garantisi de yok. Olur da işleriniz açılır ve yeni müşteriler almaya başlarsanız kalifiye eleman bulacağınızın garantisi var mı?
SEO uzmanı olarak geçiminizi sağlamak istiyorsanız bunlara benzer pek çok şeyi önceden düşünmeniz ve planlamanız gerekiyor.
Ödeme Modelleri

Herhangi bir müşterinize ciddi miktarda zamanınızı harcayarak SEO yaptınız. Nasıl ve ne şekilde bir ödeme almayı düşünüyorsunuz?
Yurtdışındaki örneklere bakarsak SEO uzmanları saat başına ya da görev başına ücret alıyorlar. Bir takım performans kriterleri (örneğin belli bir kelimede 1.sıraya çıkartmak ya da ziyaretçi trafiğinde %50 artış yaratmak gibi) koyuyorlar ve bu hedeflere ulaşılması durumunda görev tamamlanmış oluyor. SEO uzun vadeli bir strateji gerektiğinden yeri geldiğinde yeni görevler ilave edilerek ya da düzenli SEO raporlaması yaparak SEO hizmeti vermeye devam edebiliyorlar. Bu şekilde çalışmanın avantajı verilen SEO hizmetinin devamlılığı olmasıdır. Ancak bu sistemde zamanla orantılı olarak aldığınız para miktarı düşmektedir Ya fiyatlarınızı arttırmalısınız ya da düzenli olarak yeni müşteri bulmalısınız.
Eğer SEO konusundaki becerilerinize güveniyorsanız ve vereceğiniz SEO desteğiyle bir firmanın satışlarını patlatacağınızı öngörebiliyorsanız, firma ile ortaklığa da gidebilirsiniz. Yurtdışında bunun örneklerine sıkça rastlıyoruz. Bu şekilde çalışan SEO uzmanları uzun vadeli SEO kampanyaları ile firmalara teklifler gönderiyorlar. Firma tarafından kabul görmeleri halinde uzun vadeli bir SEO kampanyası ile firmanın kazançlarından pay alabiliyorlar. Bu SEO uzmanları için bir önceki paragrafta bahsettiğimiz SEO hizmetinden çok daha sağlıklı bir gelir modeli sağlıyor.
Elbette bu modeli hayata geçirebilmek için piyasada tanınmış ve güvenilir bir SEO uzmanı olmanız gerekiyor. Bu aşamada referanslarınızı devreye sokabilirsiniz. Piyasada tanınan, referansları olan ve güvenilir SEO uzmanları bu modelde bir adım öne geçiyorlar.
Bir diğer SEO ödeme modeli de performansa bağlı ödeme modelidir. Bu diğer yöntemlere göre daha riskli bir yöntemdir. Eğer başta konuştuğunuz performans kriterlerine ulaşamazsanız herhangi bir ödeme almanız söz konusu değildir. Bu şekilde çalışan SEO müşterilerİ nadiren cömert bir şekilde para ödeyen müşterilerdir. Eğer başarılı olacağınızdan emin değilseniz, bu yöntemi denemeyi dahi düşünmemelisiniz.
İyi Düşünün

Eğer SEO uzmanı olarak hedeflediğiniz bir kelimeyi üst sıralara çıkarma becerisine sahipseniz, neden bu yeteneğinizi kendi internet projelerinizi geliştirmek ve potansiyel müşterilerinizle rekabet etmek için kullanmayasınız ki? SEO uzmanı olmak yerine bu firmalarla işbirliğine gitmeyi tercih edin. Kazanç potansiyeli oldukça yüksek bir hedef kelimeyi arama motoru sonuçlarında üst sıralarda çıkartmak çok değerli olsa gerek. Potansiyel müşterilerinizin hak ettiğiniz parayı ödeyeceklerini düşünüyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder